Yorumları: 514
Konuları: 7
Kayıt Tarihi: 12-11-2008
Verdiği Teşekkür: 0
Aldığı Teşekkür: 0
RE: KÖPEKMi? SOYUMU?
(21-10-2009, Saat:02:08)savaş Cenk Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(21-10-2009, Saat:02:03)manas Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(20-10-2009, Saat:11:03)1983pehlivan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: soy cok önemli bir faktör ama belirleyici unsur cevredir köpek büyüdüğü cevreye göre şekillenir uyuz etmekte aslan etmekte sahibinde biter
Evet çevre unsuru çok önemlidir. Köpek olunca bilhassa sahibi çok önemlidir.
Çok bilmiş arkadaşlar isteseler bir golden i alırlar öyle bir yetiştirirlerki piyasadaki tüm kangalları kedi gibi boğdururlar ama işte içlerindeki köpek sevgisi kahrolsun. O güzelim kangallara kıyamıyorlar. D
Vallaha diğer türlüde iyi olduğu *** edilen soylardan muhakkak bir tanesi en iyisidir. o halde bu soydan gelen köpeklerin bila istisna hepsinin diğer soydan gelen cümle köpekleri kırıp geçirmesi lazım.
Şavaş;
Zooteknide ( yani hayvan yetiştirme sanatında yada ilminde diyelim) genotipin katkısı % 50 ve çevre faktörlerinin etkisi % 50 dir. Bununla birlikte konumuz köpek boğuşu ise bakım şartlarının eşit olduğunu kabul edersek diğer yarımlık dilim kaliteyi ortaya çıkarır. Bide köpeklerimizin ağır spor yaptığını unutmamak lazım. Ve bir bireyin ağır spor yapması için sağlığının müsait olması özllikle köpek boğuşunda iskelet sisteminin hatasız olması lazımdır. Senin iyi olduğunu düşündüğün soydan kötü köpek çıkmasının temel sebebi bu kusurdur.İskelet sağlamlığına rağmen kötü köpek çıkıyorsa o soyun iyi olduğu hakkındaki bilgin yanlıştır.
Yorumları: 245
Konuları: 1
Kayıt Tarihi: 03-01-2009
Verdiği Teşekkür: 0
Aldığı Teşekkür: 1
RE: KÖPEKMi? SOYUMU?
Arkadaşlar ve hasseten Manas Bey soy illaki önemlidir ama bu kadar abartmaya gerek yok. atalarımız ne demiş yezidden mezit mezitten yezid doğabilir unutmayın. Ayrıca yine ne diyor şair: Harabat ehlini hor görme zakir; Viranelerde gizli ne hazineler var.
Saygılarımla.
Tabi sizde haklısınız.zaten genetik denen bilim, dna, kromozom lokal genler, allel genler, atavizim vs. falan hepsi birer safsata. Zootekni ve biyoloji bilimleride yok aslında. Bunların hepsi para tuzağı.
Dipnot: Harabat ehlini hor görme şakirt. defineye malik ne viraneler vardır... diyende şair değil. Erzurumlu İsmail hakkı hazretleridir.
Tabi sizde haklısınız.zaten genetik denen bilim, dna, kromozom lokal genler, allel genler, atavizim vs. falan hepsi birer safsata. Zootekni ve biyoloji bilimleride yok aslında. Bunların hepsi para tuzağı.
Dipnot: Harabat ehlini hor görme şakirt. defineye malik ne viraneler vardır... diyende şair değil. Erzurumlu İsmail hakkı hazretleridir.
Evvela;
Bir doğan vardı. Kuş, bir yaşlı kadının bahçesine geldi. Yaşlı kadın doğan kuşunun aç ve bakımsız olduğunu gördü ve acıyıp onu yanına aldı. Yaşlı kadın, doğan kuşunun önüne bir hamur yemeği koydu. Et yiyerek beslenen doğan, önüne konulan hamur yemeğini yiyemedi.
Yaşlı kadın, "Seni önceki sahibin, bakımsız bırakmış, güzelim gagan uzamış kıvrılmış, yemek yiyemez hale gelmişsin" diyerek, kuşun gagasını tuttu ve kesti. Kuş çaresiz yaşlı kadının elinde çırpındı durdu. Yaşlı kadın, elindeki kuşun çırpınması sırasında kuşun tüylerinin yıpranmış olduğunu gördü. "Vefasız sahibin senin tüylerini hiç düzeltmemiş" diyerek, kuşun kanatlarını tek bir hizaya getirecek şekilde kesti.
Niyeti, zavallı gördüğü kuşa yardım etmek olan yaşlı kadının gözleri bir an, doğan kuşunun pençelerine takıldı, "Zavallı kuşum.... Senin tırnaklarını hiç mi kesen olmadı? Ne kadar uzamış böyle!" diyerek, doğan kuşunun av avlamaya yarayan pençelerini kalın bir makasla kopardı.
Kuş, kendisine merhamet eden, ama bir doğan kuşuna nasıl bakacağını bilmeyen yaşlı kadının elinde rezil oldu. Artık, avına süratle götüren güçlü kanatları yolunmuş, et yemekte kullandığı sivri ve kesici gagası parçalanmış, avını yakalayıp göklere çıkardığı meşhur pençeleri kökünden kesilmiş olarak ortada kalakaldı. "Cesur" doğan kuşu, merhametli ama bilgisiz bir yaşlı kadının elinde, "korkak" bir kargaya dönüştü. (Mevlânâ'dan)
Burada çevre faktörünün, verilecek eğitimin ne denli önemli olduğunu veyahut bilgisizce cahilane bir davranışın nelere mal olabileceğini görmekteyiz.
Saniyen;
eğer bir soyun üyelerinin diğerlerine üstün olduğunu kabul etseydik yada bunun bir gerçekliği olsaydı doğal yaşamda baskın ve lider olan erkeğin yavrularının her daim lider erkek olarak sürünün başında olduğunu diğerlerine bu şansı vermediğini görecektik halbuki doğal yaşamda tam tersi gelişmeler yaşanmaktadır.
aynı şekilde bu ülke, babası emniyet teşkilatında oğlu veya kızı terörist olanları veyahut aynı babanın bir evladının subay diğer evladının terörist olduğunu bir çok kereler müşahade etti. Hakeza babası divane olan bir çok kişinin önemli bilim adamı olduğunu yada birçok bilim adamının çocuğunun gerizekalı olduğunuda hepimizi biliyoruz. işbu sebeplerle soyun çok önemli olmadığını çevresel faktörlerin yetiştirilme tarzının daha önemli olduğunu isbata gerek yoktur bu husus aleni olarak ortadadır.
Salisen;
Önemli Not: Başkasının kusurunu arayan önce kendi kusurunu görmelidir.
Bahsi geçen söz İbrahim hakkı hz. lerine ait olmakla birlikte -ki ''ismail hakkı'' değil - şiirleride bulunan muhterem zat a bizzat ismini yazmadan atıfta bulunulmak suretiyle şair demektede bir beis yoktur. nasılki bir anlatımda şair derki ''korkma sönmez bu şafaklarda yüzen alsancak'' dediğimizde bunu şair değil M.Akif Ersoy demiştir diye ortaya atlamak nasılki uygun değilse -ki zaten M.A.E. kastedilmektedir- aynı durum buradada geçerlidir.
bahsi geçen söz hor görme zakir, zahit, zahid, şakir yada hor bakma zahit, zakir, vs gibi Günümüzde çok değişik şekilde söylensede aşağıdaki anekdottanda (hikaye, menkıbe, rivayet vs. artık nasıl değerlendirirseniz) anlaşılacağı üzere değişmeyen tek kelime vardır ki oda ZAKİR dir. dolayısı ile herne kadar osmanlıcada şakird (dikkat sonu ''D'' dir) öğrenci demek isede mezkur sözde kullanılan kelime ''ŞAKİRD'' değil (hele hele osmanlıcada bulunmayan ŞAKİRT yani T ile hiç değil) doğru olan ''ZAKİR'' dir.
Yine ayrıcahalk ozanı seyrani de ''harabat ehline hor bakma SAKIN, define bulunur viranelerde'' demiştir.
Erzurumlu ibrahim hakkı hz.lerinin şakir (durumundan memnun olan) ve zakir (Zikreden, Allah'ı anan, Allah'ı gerektiği gibi teşbih ve tehmid eden manasına gelir) adında iki oğlu vardır. zakir adı gibi sürekli hakkı zikirle meşgul salih bir evlattır. şakir ise meyhaneden çıkmayan, ayık dolaşmayan biridir. bir gün ibrahim hakkı k.s hz.leri zakir’i alır yanına birlikte bir yere gideceklerini söyler. giderlerken meyhanenin önünde zakir’e beklemesini söyler, içeri girer. oğlu şakir masa başında sızmıştır. meyhaneciye, oğlunun ne kadar borcu olduğu sorar ve tüm borcu kapatır, zakir’le beraber yola devam ederler. babasının çıkması ardından şakir uyanır, borcunu ödeyip kalkacaktır. meyhaneci “borcun yok, baban ödedi” dediğinde, müthiş biri haya duygusu kaplar benliğini ve peşlerine düşer. ibrahim hakkı k.s hz.leri ve zakir bir uçurumun kenarındadır ve babası oğluna: kırklar’dan biri vefat etti, atla, kırklara karışasın, der. havada da otuzdokuz tane kuş dönmektedir.zakir o ilme rağmen bir an tereddüt eder. tam o anda şakir,hakkını helal et baba, bismillah, der, atlar ve göğe, kırklara karışır. zakir’in şaşkınlığı arasında, erzurumlu ibrahim hakkı k.s hz.leri meşhur sözünü söyler:
Harabat ehlini hor görme zakir, defineye malik viraneler var.
KONUMUZ İLE PEK İLGİSİ BULUNMAMASINA, AMACIMIZIN KİMSEYE EDEBİYAT DERSİ VERMEK VEYAHUT BAZI ŞEYLERE VAKIF OLDUĞUMUZU İSPATLAMAK OLMAMASINA VE DAHİ BU HUSUS HADDİMİZE DÜŞMEMESİNE RAĞMEN AÇIKLANMASINDA FAYDA GÖRDÜK. KUSURUMUZ VARSA AFFOLA...
Yorumları: 3,322
Konuları: 1,371
Kayıt Tarihi: 07-11-2008
Verdiği Teşekkür: 72
Aldığı Teşekkür: 1340
RE: KÖPEKMi? SOYUMU?
soy muhabbetini ''herkez için geçerli degil'' genelde maddi rant amaçli köpek işini ticarete dökmüş insanlar iyi takip eder bilirler sorarlar yaparlar, burada kimse resimlerini altına soy ırk yazmak zorunda degil isteyen yazar istemeyen yazmaz çok önemli bir faktör degil anliyacaginiz. bazi insanlar için önemli olabilir bizim için degil, ne soylu asil köpekler gördük soysuz itlere madara olan, saltanatlarını bitiren, türkiyenin en soncu kaliteli kusursuz ırk,soy olarak en iyisi bile olsa birgün soysuz köpegin biri çıkar ona öyle bir ders verirki ne soyu,ırkı nede anaları, babaları, dedelerı onu kurtarabilir yaşanmış yaşadigimiz şeyler bunlar. diyecegim şudur ki; soyuna bakmak yerine yetiştireceginiz köpegin bakımını, egitimini, ilginizi, sevginizi esirgemeyin emek verirseniz verdiginiz emeklerin karşılıgını birgün alirsiniz ''ağlamayana emzik yok'' 1. planda yapilmasi gerekenleri 2. plana atmayiniz.
bu arada aklıma gelmişken burdan sorayım, senin şu hollandalı tatara bogulan,bozulan meşhur tekilanın soyu neydi? diger köpegin soyu senin köpeginden dahamı iyidi neyi eksikti yenildi, madem soyu daha iyidi veya kötü neden attınız, soya göre mi köpek atiyorsunuz? yoksa güvendiginiz, emek verdiginiz, inandiginiz içinmi?
arkadaşın biri konu açmış soru sormuş cevap verelim düşüncelerimizi yazalim, malesef günümüzde gerçekler bunlardan ibaret, yorumum içinde kimse afra tafra yapmasin 'üzerine alınmasın' dogru olanı yazdım.
Yorumları: 765
Konuları: 31
Kayıt Tarihi: 09-11-2008
Verdiği Teşekkür: 0
Aldığı Teşekkür: 0
RE: KÖPEKMi? SOYUMU?
(21-10-2009, Saat:04:38)t34h3r Adlı Kullanıcıdan Alıntı: soy muhabbetini ''herkez için geçerli degil'' genelde maddi rant amaçli köpek işini ticarete dökmüş insanlar iyi takip eder bilirler sorarlar yaparlar, burada kimse resimlerini altına soy ırk yazmak zorunda degil isteyen yazar istemeyen yazmaz çok önemli bir faktör degil anliyacaginiz. bazi insanlar için önemli olabilir bizim için degil, ne soylu asil köpekler gördük soysuz itlere madara olan, saltanatlarını bitiren, türkiyenin en soncu kaliteli kusursuz ırk,soy olarak en iyisi bile olsa birgün soysuz köpegin biri çıkar ona öyle bir ders verirki ne soyu,ırkı nede anaları, babaları, dedelerı onu kurtarabilir yaşanmış yaşadigimiz şeyler bunlar. diyecegim şudur ki; soyuna bakmak yerine yetiştireceginiz köpegin bakımını, egitimini, ilginizi, sevginizi esirgemeyin emek verirseniz verdiginiz emeklerin karşılıgını birgün alirsiniz ''ağlamayana emzik yok'' 1. planda yapilmasi gerekenleri 2. plana atmayiniz.
bu arada aklıma gelmişken burdan sorayım, senin şu hollandalı tatara bogulan,bozulan meşhur tekilanın soyu neydi? diger köpegin soyu senin köpeginden dahamı iyidi neyi eksikti yenildi, madem soyu daha iyidi veya kötü neden attınız, soya göre mi köpek atiyorsunuz? yoksa güvendiginiz, emek verdiginiz, inandiginiz içinmi?
arkadaşın biri konu açmış soru sormuş cevap verelim düşüncelerimizi yazalim, malesef günümüzde gerçekler bunlardan ibaret, yorumum içinde kimse afra tafra yapmasin 'üzerine alınmasın' dogru olanı yazdım.
Hollandali Tatar güdük ogludur, Tekila ise Corcun ogludur. Kimse soylara felan guvenipte atmadi,, burdan Samsun'a sorabilirsin mnr,
Tekila 50 kilo civari, Tatar o gun 80 kiloyu askindi, ve zaten sunu kimse diyemezki Tekila Tatarin denginde bir köpektir, hayir,, hiç birzamanda demedik, Arada büyük bir siklet farki var, ve zaten o maçin yapilmasina niyetimde yoktu ama Samsun'u kirmadim, ustamdir, ve zaten maç niyetinede yapilmadi, bir test amaciydi, Kôpeklerimize zarar geldigi vakitte köpeklerimizi alacagimizi anlasmistik ve aldik Tekilayi. Ama sunuda bil, avrupada 2 köpek icraatlariyla nam yapmistir sadece, bir numarada Tatar, iki numarada Tekiladir,, burda birini övüp digerini karalama niyetim yok, olamazda cunku zaten iki köpekte suan bende.
Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. TR KANGAL web sitesi hayvan severlerin oluşturduğu bir platformdur. sitemizde kumar, bahis vb. yasadışı faaliyetlerin sağlanması söz konusu değildir. trkangal.com daki videolar internet ortamında yayın yapan diğer video sitelerinden alıntıdır. Sitemiz, 5651 sayılı yasada tanımlanan "yer sağlayıcı" olarak hizmet vermektedir. 5651 Sayılı kanun’un 8. maddesine ve T.C.K’nın 125. maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. İlgili yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple, sitemiz "uyar ve kaldır" prensibini benimsemiştir. sitemiz de sansürlenmemiş içerik yoktur. telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahipleri veya meslek birlikleri, hakkında t34h3r@trkangal.com mail adresinden bize ulaşabilirler. Buraya ulaşan talep ve şikayetler tarafımızdan incelenerek, şikayet yerinde görüldüğü takdirde ihlal olduğu düşünülen içerikler sitemizden kaldırılacaktır. ayrıca, mahkemelerden talep gelmesi halinde hukuka aykırı içerik üreten ve hukuka aykırı paylaşımda bulunan üyelerin tespiti için gerekli teknik veriler sağlanacaktır.